dilluns, 20 d’octubre del 2014

Fent camí

Cultura i aventura es donen la mà en el pla que us presentem a continuació: la pujada al Castell de Sant Miquel.

Castell de Sant Miquel
Castell de Sant Miquel. Font: Beu-te Girona.

El castell de Sant Miquel es situa 395m d’alçada, pertany a la Serralada de les Gavarres i es troba al turó de Sant Miquel.  Acomodat entre els municipis de Girona i Celrà, sense disputar si pertany a un municipi o altre, els ciutadans d’ambdues ciutats, comparteixen història i bellesa.

Cementiri de Sant Daniel. Girona.
Cementiri de Sant Daniel. Font: Beu-te Girona.

Durant la Guerra del Francès, el castell de Sant Miquel va estar ocupat per les tropes del Primer Imperi Francès en el segon setge de Girona de 1808. Aquell mateix agost, va ser atacat per forces de miquelets dirigides per Joan Clarós, provinent dels Àngels. Passat la Guerra del Francès, l’ermita ja estava més o menys destruïda.

Va ser durant la Guerra dels Matiners, quan es van instal·lar sobre les ruïnes unes torres de línia militar de telegrafia òptica... Que van desaparèixer pels controls realitzats en aquells moments per la Guàrdia Civil.

Arribant a l'aparcament de la Font del Ferro. Girona.
Arribant a l'aparcament de la Font del Ferro. Font: Beu-te Girona.

Actualment, després de la seva restauració, podem observar l'ermita mig enderrocada, una part de la muralla i podem pujar per unes escales de cargol fins a la torre de guaita.

Vistes des del camí arribant a l'escultura de Bonaventura Ansón. Font: Beu-te Girona.

La nostra ruta va començar des del Convent de Sant Daniel, que és on comença la senyalització del camí. Si seguim la senyalització, veurem a la nostra dreta el cementiri de Sant Daniel i haurem de continuar fins a arribar a l’aparcament de la Font del Ferro. Després continuarem el camí fins a la fàbrica abandonada d’en Saguer i continuarem fins que veurem l’escultura de marbre de Carrara de Bonaventura Ansón. Fent camí arribarem a la Casa de Can Lliure i acabarem en les runes de Can Mistaire, seguint les senyalitzacions ja veurem la gran esplanada i al fons, el Castell de Sant Miquel.

Casa Can Lliure. Sant Miquel. Girona
Casa de Can Lliure. Font: Beu-te Girona.

Òbviament, agafeu un bon tupper o un bon entrepà i gaudiu d'aquesta experiència de la mà de la millor companyia: grans amics.
Escultura de Bonaventura Ansón. Sant Miquel.
Escultura de Bonaventura Ansón. Font: Beu-te Girona.

T'agrada escriure, et coneixes la ciutat de Girona millor que ningú, o simplement vols compartir amb nosaltres una experiència/anècdota? Avui hem estat nosaltres qui t'hem salvat el dia, demà també pots fer-ho tu.